Wszystkie artykuły w Aktualności

Microsoft Teams – krok po kroku

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Mar
24

W nawiązaniu do Zarządzenie Rektora w sprawie realizacji programów studiów z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość przygotowaliśmy dla Państwa serię filmów instruktażowych oraz poradników, które ułatwią pracę i zdalne nauczanie. Pierwszy film prezentuje narzędzie Office 365 – Microsoft Teams. Teams wspomaga pracę grupową poprzez udostępnienie przestrzeni roboczej umożliwiającej przekazywanie materiałów dydaktycznych w formie cyfrowej oraz interakcję pomiędzy studentami a nauczycielem za pośrednictwem wideokonferencji. Poniższy film prezentuje, jak krok po kroku zorganizować zajęcia dydaktyczne czy spotkanie w formie wideokonferencji. Zapraszamy do obejrzenia i zachęcamy do korzystania!

Konkursy Narodowego Centrum Nauki – OPUS 19 i PRELUDIUM 19

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Mar
23

Szanowni Państwo,

informujemy, że dnia 16 marca br. koordynatorzy dyscyplin NCN ogłosili konkursy OPUS 19, i PRELUDIUM 19.

  • OPUS 19dokumentacja konkursowa
    na projekty badawcze, przeznaczony dla naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej. Czas trwania projektu może wynosić 12, 24, 36 lub 48 miesięcy. Formuła konkursu OPUS została poszerzona o elementy konkursu HARMONIA. OPUS 19 otwiera możliwość ubiegania się o finansowanie projektów prowadzonych we współpracy międzynarodowej dwustronnej lub wielostronnej, a także przedsięwzięć realizowanych przy wykorzystaniu przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych.
  • PRELUDIUM 19dokumentacja konkursowa
    na projekty badawcze, przeznaczony dla naukowców nieposiadających stopnia doktora. W konkursie można uzyskać grant w wysokości maksymalnie 70 000 zł, 140 000 zł lub 210 000 zł na finansowanie projektu trwającego odpowiednio 12, 24 lub 36 miesięcy. Zespół badawczy w projekcie PRELUDIUM może się składać co najwyżej z trzech osób, w tym kierownika projektu i opiekuna naukowego.

Wysokość kosztów pośrednich w obu konkursach wynosi 20% kosztów bezpośrednich z uwzględnieniem aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania.

Wnioski należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej przez system ZSUN/OSF, dostępny pod adresem https://osf.opi.org.pl, zgodnie z procedurą składania wniosków.

Termin składania wniosków upływa 16 czerwca 2020 r.o godz. 16.00, natomiast w dniu 5 czerwca br. upływa nieprzekraczalny wewnętrzny termin składania wniosków.

Dane podmiotu na potrzeby wypełnienia wniosku

Adres skrytki Uniwersytetu Medycznego w Łodzi: /UMEDLodz/domyslna

W zakresie wypełnienia PLANU ZARZĄDZANIA DANYMI wsparcia udzieli Państwu mgr Agnieszka Goszczyńska z Oddziału Bibliografii i Bibliometrii, agnieszka.goszczynska@umed.lodz.pl.

Pomocne w tym względzie mogą okazać się wytyczne NCN oraz Informacje o RDM na stronie Otwarty Umed>>  http://otwarty.umed.pl/r-d-m/.

Komplet dokumentów jaki należy złożyć w Centrum Wsparcia Nauki za pośrednictwem poczty elektronicznej:
1. Potwierdzenie złożenia wniosku przez Kierownika Projektu, podpisane odręcznie (skan) lub podpisem elektronicznym w standardzie PadES
2. Potwierdzenie złożenia wniosku przez Kierownika Podmiotu – puste
3. Wniosek – pdf pobrany z OSF
4. Akceptacja wniosku przez bezpośredniego przełożonego, np. skan 1-ej strony podpisany przez Przełożonego. W przypadku Konkursu Preludium, jeśli załączone będzie oświadczenie Opiekuna Naukowego, podpis przełożonego nie jest już wymagany. W przypadku kierowników jednostek wniosek podpisuje Dziekan właściwego wydziału lub osoba przez niego upoważniona.

Ww. dokumenty możliwe są do pobrania po zablokowaniu wniosku do edycji z zakładki Elektroniczna Wysyłka Wniosku. Więcej informacji udzielą Państwu:

edyta.czerwinska@umed.lodz.pl
katarzyna.sufleta@umed.lodz.pl
magdalena.orlowska@umed.lodz.pl

Dział Badań Naukowych i Rozwoju Naukowców NCN:
http://www.ncn.gov.pl/o-ncn/struktura
Centrum Wsparcia Nauki

UWAGA

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Mar
14

Szanowni Państwo

W związku z panującą sytuacją epidemiologiczną, informujemy ze Centrum Obsługi Doktorantów będzie nieczynne od dnia 16 do 20 marca 2020r. W sprawach bardzo pilnych prosimy o kontakt mailowy na adres Jakub.jeziorski@umed.lodz.pl lub Aleksandra.czekalska@umed.lodz.pl

Komunikat Rady Samorządu Doktorantów

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Mar
12

Drodzy Doktoranci / Drogie Doktorantki,

Z przykrością informujemy, że spotkanie kulturalno-integracyjne z cyklu doktoranckich „Obiadów Piątkowych” zaplanowane na 20.03 o godzinie 21:15 Teatrze Nowym na Impro Atak nie odbędzie się, w związku z podjęta decyzją Pani Prezydent Miasta Łodzi o zamknięciu od dn. 11 marca wszystkich miejskich basenów, w tym Aquaparku „Fala”, teatrów, muzeów i domów kultury, lodowisk, hal i innych obiektów MOSiR-u. Nieczynne będą także EC1, ZOO i Palmiarnia. 

Więcej informacji pod linkiem: https://uml.lodz.pl/…/komunikat-ws-podjetych-prz…/2020/3/10/

Spotkanie zorganizowane zostanie w najbliższym możliwym terminie.

Wszystkie wpłaty za bilety zostaną zwrócone na konta do końca tygodnia.

W związku z Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania uczelni medycznych oraz Zarządzeniami Rektora UM w Łodzi zawieszamy spotkania Walnego Zgromadzenia Doktorantów, Komisji Wyborczej i Rewizyjnej Samorządu Doktorantów oraz wszystkich Komitetów Organizacyjnych.
 
Nie oznacza to, że samorząd przestaje działać. Z radą samorządu doktorantów można kontaktować się mailowo rsd.umed@gmail.com lub telefonicznie pod numerem telefonu:  +48 785 911 586.
 
Na bieżąco będziemy umieszczać wszystkie aktualności na stronie Samorządu Doktorantów lub na fanpage na Facebooku: https://www.facebook.com/doktoranci.umed/

Komunikat Biura Rektora

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Mar
11

Szanowni Państwo,

informujemy, że od 12 marca 2020 r. do 25 marca 2020 r. działalność dydaktyczna Uczelni (tj. wykłady, ćwiczenia, seminaria i inne zajęcia) zostaje zawieszona.  Zamknięte dla użytkowników będą również Centrum Informacyjno – Biblioteczne i Centrum Sportu.

Szczegółowe wytyczne w tej sprawie zostaną zawarte w Zarządzeniu Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, które opublikujemy w  dniu dzisiejszym.

Biuro Rektora

Enter the entrepreneurs Jungle and start Your Adventure!!!

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Lut
12

We would like to invite you to 3-months international solution-driven e-Lab education programme for future innovation leaders!

It’s 4th edition of EIT Health Smart-Up Lab programme organized in Łódź (Poland), Naples (Italy) and Tartu (Estonia).

Take part and learn about ideation processes, business planning, entrepreneurship, value creation, market research, financing, product presentation, fast prototyping, speed dating, design thinking and many other issues connected with business creation.

The project also assumes the creation of interdisciplinary project teams, that will develop their ideas and products under dedicated mentoring. Print Your Ideas in 3D, an find the way to the market!

Payment for the participation is 100 PLN, the majority of programme costs is covered by the EIT Health.

The spring edition of the programme will be provided in English.

WHERE:
Most of the activities will take place in the Information and Library Center of the Medical University of Lodz at 2 Muszyńskiego St.

WHEN:
The Spring edition starts in March 2020

HOW:
Don’t hesitate, register now!
We wait for the applications till 29.02.2020
Check it out: http://enterthejungle.eu/

Click for more info and registration form: http://medihub.zone/sul2020

Serdecznie zapraszamy do udziału w poniższych szkoleniach

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Sty
20
„Polityka otwartości Uniwersytetu Medycznego w Łodzi” – dużo wolnych miejsc
SEMINARIA OPEN ACCESS – PROGRAM

1. Instytucjonalna Polityka Otwartości Uniwersytetu Medycznego w Łodzi –  mgr inż. Witold Kozakiewicz – Dyrektor Centrum Informacyjno-Bibliotecznego UM w Łodzi

2. Okiem naukowca: dlaczego warto publikować artykułu w formie Otwartego Dostępu (Open Access)? – prof. dr hab. n. med. Michał Polguj – Pełnomocnik Rektora ds. Otwartego Dostępu

3. „Otwarty UMed” proces wdrażania otwartości trwający w Uczelni oraz założenia projektu InterScienceCloud. – mgr Agnieszka Goszczyńska – starszy bibliotekarz, Centrum Informacyjno-Biblioteczne UM w Łodzi.

Czas trwania: 2 godz.

22.01, godz. 12:00, CKD, sala 1.18
24.01, godz. 12:00, CKD, sala 1.20
27.01 oraz 30.01, godz. 12:00 Katedra Anatomii i Histologii, sala 019

Więcej informacji o otwartości: otwarty.umed.pl. Więcej informacji o projekcie InterScienceCloud: isc.umed.pl

„Nowy PubMed” – 4 wolne miejsca
Nowy PubMed: strategie wyszukiwawcze, jak odnaleźć relewantne terminy i dobierać właściwe słowa kluczowe

PubMed – łatwodostępna, najczęściej wykorzystywana baza do wyszukiwania literatury biomedycznej. Czy rzeczywiście wiemy jak się tym narzędziem posługiwać, aby uzyskać satysfakcjonujące rezultaty? Nowy PubMed i nowe możliwości wyszukiwania literatury naukowej. Czym zaskoczy nas zmieniony interfejs. Od wiosny 2020 roku będziemy korzystać z nowej wersji PubMed. Szkolenie pozwoli na podniesie umiejętności uczestników w zakresie wyszukiwania literatury poprzez zastosowanie technik i metod wyszukiwawczych charakterystycznych dla tej bazy. Uczestnicy będą mieli możliwość samodzielnie pracować na wybranych przykładach.

24.01, godz. 10:00, Centrum Informacyjno-Biblioteczne UM, sala 2.10
 
Zgłoszenia udziału w szkoleniach prosimy przesyłać mailowo: paulina.milewska@umed.lodz.pl

Bezpłatne szkolenie dotyczące Platformy Polskich Publikacji Naukowych, Prawa autorskiego oraz licencji Creative Commons

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Sty
15

Szanowni Państwo,

mam przyjemność zaprosić Państwa na bezpłatne szkolenie dotyczące Platformy Polskich Publikacji Naukowych, Prawa autorskiego oraz licencji Creative Commons, kierowane przede wszystkim do wydawców i redakcji czasopism naukowych. Zapraszamy również pracowników bibliotek naukowych, bibliometrystów i naukowców.

Szkolenie organizują wspólnie Uniwersytet Warszawski, Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego oraz Politechnika Łódzka. Biblioteka.

Szkolenie odbędzie się 7 kwietnia 2020 r. (wtorek) w sali 401 w gmachu Biblioteki Politechniki Łódzkiej, ul. Wólczańska 223 w Łodzi.

Program spotkania:
11.00 – 11.20: Rejestracja uczestników i powitalna kawa
11.20 – 11.30: Wstęp i powitanie uczestników
11.30 – 12.45: SESJA I. Otwarty dostęp i Platforma Polskich Publikacji Naukowych

12.45 – 13.30: przerwa obiadowa
13.30 – 14.15: SESJA II. Prawa autorskie i licencje Creative Commons

14.15 – 14.30: przerwa kawowa
14.30 – 15.00: SESJA III. Dyskusja i zakończenie.

Poruszone zostaną m.in. zagadnienia:
SESJA I: otwarty dostęp – zalety, przepisy dotyczące otwartego dostępu w Polsce, Koalicja S, Plan S, indeksowanie w bazach międzynarodowych, procedura przystąpienia do platformy, umowa, wprowadzanie danych do bazy, import/eksport metadanych, wybrane zalety udostępniania treści na platformie ICM UW.
SESJA II: wydawanie czasopisma na otwartych/wolnych licencjach – zawieranie umów, przenoszenie praw, prawo autorskie w kontekście licencji CC.
SESJA III: pytania uczestników.

Platforma będzie wyposażona w funkcje ułatwiające zarządzanie zasobami czasopism oraz raportowanie, m.in. przez częściową automatyzację wprowadzania metadanych i możliwość ich eksportu do popularnych formatów i platform (np. POL-index, PBN, OJS). Na początek, na Platformie znajdzie się 300.000 artykułów naukowych z obecnie prowadzonej w ICM Biblioteki Nauki oraz 540 książek udostępnianych dotychczas w serwisie otworzksiazke.pl.

Zapisy na szkolenie: https://pppn.icm.edu.pl/rejestracje-na-szkolenia/

Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 – 2020, Działanie 2.3. Łączna wartość projektu: 5 164 777,78 zł. Dofinansowanie z Funduszy Europejskich: 4 370 951,43 zł.

Więcej informacji o projekcie oraz materiały informacyjne pod adresem: www.pppn.icm.edu.pl

Szkolenie Narodowego Centrum Nauki

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Sty
15
Szanowni Państwo,
 
serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych na szkolenie Narodowego Centrum Nauki, które odbędzie się w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi w dniu 4 lutego br. (wtorek) w Centrum Informacyjno-Bibliotecznym (Patio) na ul. Muszyńskiego 2 w godzinach 10-14.
 
Spotkanie poświęcone będzie omówieniu aktualnej oferty konkursowej (krajowej i międzynarodowej), procesowi aplikacji, przygotowania wniosków (praktyczne kwestie, wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę itp.) a także ich ocenie. Ponadto poruszone zostaną kwestie oceny raportów z realizacji projektów NCN a na koniec będą Państwo mogli zadawać pytania.
 
Agenda spotkania:
 
1)    Oferta NCN w zakresie projektów krajowych, współpracy międzynarodowej (krótkie omówienie konkursów NCN krajowych i międzynarodowych)
2)    Najbliższe konkursy : Sonatina, Etiuda, OPUS, PRELUDIUM
3)    Przygotowanie wniosków – uwagi teoretyczne i praktyczne, najczęściej popełniane błędy
4)    Kwestie etyczne w projektach NCN
5)    Kwestia zarządzania danymi
6)    Dyskusja w odpowiedzi na pytania uczestników
 
Proszę o rozpowszechnienie tej informacji.
 
Serdecznie zapraszamy!

Biuro Nauki, Strategii i Rozwoju
Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
edyta.czerwinska@umed.lodz.pl
ul. Muszyńskiego 2, 90-151 Łódź
tel. +48 42 272 54 43
www.umed.lodz.pl