Wszystkie artykuły w Aktualności

Warsztat pt.: „Komunikacja i zasady współpracy w międzynarodowym środowisku naukowym”.

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Gru
8

Stowarzyszenie PolDoc zaprasza na warsztat pt.: „Komunikacja i zasady współpracy w międzynarodowym środowisku naukowym”. Celem warsztatu jest trening umiejętności umożliwiających efektywną komunikację z osobami odmiennymi kulturowo w środowisku akademickim (praca w międzynarodowym zespole badawczym; realizacja projektu, który zakłada wyjazd do kraju znacznie różniącego się kulturowo; kontakty ze studentami zagranicznymi, itp.). Uczestnicy będą mogli zapoznać się z pojęciem kompetencji międzykulturowej i zrozumieć, jaki zakres wiedzy i umiejętności składa się na taką kompetencję. Przejdą m.in. krótki trening racjonalnego podejścia do sytuacji odmiennych kulturowo i przeanalizują międzykulturowe incydenty krytyczne odwołując się do najważniejszych teorii dotyczących różnych wymiarów kultury. Ostatnim punktem warsztatu będzie wypracowanie ogólnej strategii zapobiegania nieporozumieniom międzykulturowym w sytuacjach akademickich.

Serdecznie zapraszamy wszystkich naukowców – zarówno doktorantów, jak i tych bardziej doświadczonych – którzy chcieliby zwiększyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji międzykulturowej.

Prowadzący: dr Julita Woźniak

Warsztat odbędzie się 15 grudnia 2017r. w Strefie Wiedzy i Innowacji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, ul. Muszyńskiego 2, sala 2.10 (2 piętro), w godz. 17.00-20.00.

Zapisy odbywają się drogą elektroniczną: https://www.poldoc.pl/szkolenia-i-doradztwo/zapisy-na-szkolenia/range.listevents/-

Informacje na temat szczególnie istotnych badań dla medycyny na lata 2018-2020

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Lis
6

Zgodnie z  prośbą Ministerstwa Zdrowia dotyczącą przekazania informacji na temat szczególnie istotnych badań dla medycyny na lata 2018-2020  uprzejmie prosimy o  wypełnienie załączonej tabeli najlepiej wraz z Promotorem oraz odesłanie jej na adres mailowy: aleksandra.luczak@umed.lodz.pl

TABELA badań dla medycyny

Z uwagi na krótki termin proszę o przesłanie informacji zwrotnych do dnia 13 listopada br.

Pismo przewodnie Ministerstwa Zdrowia

UWAGA !!! Szanowni Państwo.

Posted Opublikowany przez Admin in Aktualności
Lis
2

Uprzejmie informujemy , że został odblokowany dostęp do zapisywania się na zajęcia z Zasad Prowadzenia Badań Naukowych. Proszę bacznie zwrócić uwagę na grupę i datę odbywających się zajęć . Każdy z Państwa musi mieć zaliczone dwa spotkania( ćwiczenia) z prof. dr hab. n. med Cezarym Watałą oraz jedno spotkanie ( seminarium.)z dr hab.n. med Marcinem Różalskim. Wybierając zajęcia z Profesorem jesteście Państwo automatycznie zapisani na seminarium. Zapisy odblokowane są do 07.11.2017r.

Poszukiwany specjalista do projektu InterScienceCloud

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Paź
27

Jeśli jesteś tuż przed albo tuż po doktoracie,
Jeśli wiesz co to jest „zeszyt laboratoryjny”,
Jeśli potrafisz skrupulatnie prowadzić „tabelki w Excelu”
Mamy ofertę właśnie dla Ciebie!

Poszukujemy Specjalisty na okres 3 lat do projektu InterScienceCloud, który rozpocznie się z dniem 03.11.2017 r.

Do Twoich zadań będzie należało:
– prowadzenie rejestrów biura (w obszarze wynalazczości: baza wynalazków, POL-on, Ośrodki Badawcze, usługi i in.),
– wprowadzanie przejętych rejestrów do aplikacji (składowych InterScienceCloud),
– zadbanie o warstwę interaktywność dostarczanych danych.

Praca podzielona będzie na dwa etapy:
– przygotowanie i digitalizacja danych o usługach, wyposażeniu, patentach (czas trwania etapu: 24 miesiące),
– dostosowanie oferty do potrzeb klienta (czas trwania etapu: 12 miesięcy).

Zapewniamy:
– możliwość realizacji pomysłów własnych na ISC,
– umowę o pracę na okres 36 miesięcy,
– możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego w obszarze wynalazczości, innowacyjności.

Słowo o miejscu pracy:
Centrum Innowacji i Transferu Technologii jest dynamicznie rozwijającą się jednostką Uniwersytetu Medycznego w Łodzi działającą w obszarze patentów, przedsiębiorczości, stymulacji i administracji.

Jeśli nie brak Ci ambicji dołącz do nas!
Zgłoszenia nadsyłajcie ciitt@umed.lodz.pl

Z dopiskiem „#ISC”

Na oferty czekamy do 08.11.2017

Zapisy na seminaria doktoranckie na rok akademicki 2017/2018.

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności, Seminaria
Paź
2

Studium doktoranckie informuje, że rozpoczęły się zapisy na seminaria doktoranckie na rok akademicki 2017/2018.

OFERTA ZAJĘĆ BĘDZIE NA BIEŻĄCO AKTUALIZOWANA

Link do strony logowania: http://doktoranckie.cit.umed.pl/

W pole PESEL i w pole HASŁO wpisujemy swój numer PESEL.

Po zalogowaniu do systemu widzimy listę dostępnych zajęć seminaryjnych. W celu uzyskania dokładnych informacji na temat interesujących nas zajęć klikamy przycisk „szczegóły” z prawej strony.

W szczegółach widzimy: datę zajęć, nazwę jednostki prowadzącej zajęcia wraz z numerem kontaktowym, dokładny temat, miejsce odbywania zajęć, nazwiska prowadzących zajęcia, godziny zajęć i dzień tygodnia w którym odbywają się zajęcia.

UWAGA JEŻELI NIE ZOSTAŁA PODANA DATA SEMINARIÓW SYSTEM AUTOMATYCZNIE PODAJE DZIEŃ JAKO PONIEDZIAŁEK, NIE NALEŻY SIĘ TYM SUGEROWAĆ. W CELU USTALENIA DOKŁADNEJ DATY NALEŻY KONTAKTOWAĆ SIĘ Z JEDNOSTKĄ PROWADZĄCĄ ZAJĘCIA.

W celu zapisania się na interesujące nas zajęcia klikamy przycisk „Zapisz się”.

Doktorant, który zapisał się na zajęcia zobowiązany jest do ich odbycia. Oferta zajęć będzie na bieżąco aktualizowana. Zajęcia odbędą się jedynie w przypadku gdy grupa liczyć będzie przynajmniej 12 osób, przed terminem zajęć należy sprawdzić czy zapisała się wymagana liczba osób.

Wykłady dla doktorantów w Łódzkim Towarzystwie Naukowym

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Wrz
19

Kierownik Studium Doktoranckiego zaprasza na wykłady profesorów – członków Łódzkiego Towarzystwa Naukowego dla doktorantów łódzkich uczelni wyższych  w formie cyklu 30 godzin wykładów w roku akademickim 2017/2018.

Wypełniony formularz zgłoszenia należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie:  do 13 października 2017 pod adresem: ul. M. Skłodowskiej-Curie 11, 90-505 ŁÓDŹ; dane kontaktowe:  tel.(42) 66-554-59; fax (42) 66-554-64, strona internetowa: www.ltn.lodz.pl, adres e-mail: biuro@ltn.lodz.pl

Załączniki:

UWAGA!!! DZIEŃ REKTORSKI

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Sie
11

Dzień 14 sierpnia 2017 roku jest DNIEM REKTORSKIM wolnym od pracy na Uniwersytecie Medycznym.

Studium Doktoranckie w tym dniu będzie NIECZYNNE!

Termin składania dokumentów do zaliczenia roku zostaje tym samym przesunięty do dnia 16 sierpnia 2017r.

 

Zjazd założycielsko-wyborczy Doktoranckiego Forum Uczelni Medycznych

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Lip
25

22 lipca na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi odbył się zjazd założycielsko-wyborczy Doktoranckiego Forum Uczelni Medycznych (DFUM).  Jest to ogólnopolska inicjatywa mająca na celu współpracę, integrację i reprezentowanie środowiska młodych naukowców z uczelni medycznych.
Inicjatorem wydarzenia był obecny Pełnomocnik Zarządu ds. Uczelni Medycznych Krajowej Reprezentacji Doktorantów.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele samorządów doktorantów uczelni należących do Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych (KRAUM).
Swoją obecnością wydarzenie uświetnił Prorektor ds. Kształcenia Uniwersytetu Medycznego w Łodzi  – prof. Tomasz Kostka oraz Zarząd Krajowej Reprezentacji Doktorantów.
Na mocy uchwalonego Statutu członkami Doktoranckiego Forum Uczelni Medycznych zostały następujące uczelnie:

  • Uniwersytet Medyczny w Łodzi,
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Collegium Medicum w Bydgoszczy,
  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie,
  • Uniwersytet Medyczny w Białymstoku,
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu,
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu,
  • Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach,
  • Gdański Uniwersytet Medyczny.

Jednocześnie delegaci wybrali władze DFUM na dwuletnią kadencję:

  • Przewodniczący – lek. Mateusz Kowalczyk (Uniwersytet Medyczny w Łodzi),
  • I Wiceprzewodnicząca – mgr Anna Kuklińska (Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu),
  • II Wiceprzewodniczący – mgr Wojciech Stemplowski (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Collegium Medicum w Bydgoszczy).

Więcej informacji znajdziecie Państwo na oficjalnym profilu DFUM na facebooku.
Wszystkim obecnym gratulujemy i życzymy wielu sukcesów oraz owocnej współpracy.

Oferta na stanowisko DOKTORANT w ramach projektu NCN OPUS 9 NZ4

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Maj
25

Zakład Patologii, Katedra Onkologii, Uniwersytet Medyczny w Łodzi poszukuje 2 osób na stanowisko DOKTORANT w ramach projektu NCN OPUS 9 NZ4 „Związek pomiędzy aktywacją szlaku indukowanego przez FGF/FGFR a brakiem receptora progesteronowego w rakach piersi z ekspresją receptora estrogenowego: implikacje prognostyczne i terapeutyczne.”

Wymagania: Kandydatami mogą być absolwenci studiów magisterskich (II stopnia) o profilu biologicznym, biotechnologicznym i biomedycznym i absolwenci studiów medycznych zainteresowani pracą naukową w obszarze biologii raka piersi i medycyny translacyjnej. Wymagana jest bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie, doświadczenie laboratoryjne w zakresie podstawowych technik biologii molekularnej oraz hodowli komórek eukariotycznych, znajomość zasad pracy z materiałem klinicznym i metod biostatystyki. Osobę ubiegającą się o ww. stanowisko powinien cechować wysoki stopień motywacji, komunikatywność i kreatywność, umiejętność pracy zarówno samodzielnej, jak i zespołowej oraz zdolność do krytycznej oceny otrzymanych wyników. Wiedza z zakresu onkologii klinicznej i patologicznej, onkologii doświadczalnej, diagnostyki molekularnej i statystyki biomedycznej będzie dodatkowym atutem, podobnie jak doświadczenie w pracy z modelami in vivo (doktorant I) i materiałem klinicznym (doktorant II).

Opis zadań: Doktorant stypendysta weźmie udział w realizacji projektu badawczego OPUS 9 pt. „Związek pomiędzy aktywacją szlaku indukowanego przez FGF/FGFR a brakiem receptora progesteronowego w rakach piersi z ekspresją receptora estrogenowego: implikacje prognostyczne i terapeutyczne.”. Doktorant dołączy do zespołu kierowanego przez prof. dr hab. n. med. Radzisława Kordka

Doktorant I będzie zajmował się badaniem wpływu mikrośrodowiska guza na aktywację szlaku FGF/ FGFR i jego wpływu na funkcję i aktywność receptora progesteronu w komórkach nowotworowych raka piersi w modelach in vitro i in vivo. Główne zadania badawcze to: ocena wpływu wybranych czynników na fenotyp i zachowanie komórek nowotworowych w modelu ko-kultur komórek zrębu (CAFs ) z liniami komórkowymi raka piersi oraz na rozsiew komórek nowotworowych i zdolność formowania przerzutów odległych w mysim modelu raka piersi, analiza statystyczna.

Doktorant II będzie zajmował się głównie badaniami na materiale tkankowym od pacjentek z rakiem piersi. Zadania obejmowały będą rekrutację pacjentek, prowadzenie bazy patologiczno-klinicznej, ocenę histopatologiczną materiału, zaprojektowanie i przeprowadzenie eksperymentu mającego wyodrębnić pacjentki fałszywie negatywne spośród pacjentek ER+PR- i określenie roli szlaku FGFR/FGF w tej grupie – metodyka to pomiar poziomu ekspresji genów szlaku progesteronowego i FGFR2/FGF przy użyciu metody Nanostring i standardowej immunohistochemii. Następnym zadaniem będzie biostatystyczna analiza danych w tym eksperymencie i innych objętych Projektem. Pozostałymi zadaniami będzie pomoc w eksperymentach in-vivo i in-vitro.

Wymagane dokumenty:

  • Życiorys z listą osiągnięć i opisem umiejętności przydatnych w projekcie, w których kandydat ma doświadczenie.
  • List motywacyjny
  • Dodatkowa dokumentacja potwierdzająca kwalifikacje i osiągnięcia (publikacje, certyfikaty, dyplomy, nagrody, staże i kursy)
  • Kopia dyplomu ukończenia studiów magisterskich (do 30.07, jeżeli obrona nastąpiła w 2017 r.)
  • Dane kontaktowe osoby/ób, które mogą wystawić referencje
  • Oświadczenie o zamiarze ubiegania się o przyjęcie na studia doktoranckie do dnia 1 października 2017 r lub zaświadczenie o byciu uczestnikiem studiów doktoranckich na moment rozpoczęcia realizacji zadań w projekcie

Termin i forma składania wniosków: zgłoszenia należy nadsyłać do 9 czerwca 2017 r. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: hanna.romanska-knight@umed.lodz.pl, podając w tytule wiadomości: „doktorant OPUS 9”.

Warunki zatrudnienia:
Doktorant I
– stypendium w wysokości 2 000 PLN, wypłacane co miesiąc przez  18/36 miesięcy.
Doktorant II – stypendium w wysokości 1 000 PLN, wypłacane co miesiąc przez 18/36 miesięcy.

Informacje dodatkowe: Prosimy o dopisanie do zgłoszenia klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 20.08.1997 o ochronie danych osobowych – Dz. U. Nr 133 poz.883.).

Ocena wniosków kandydatów odbędzie się zgodnie z regulaminem przyznawania stypendiów naukowych dla młodych naukowców w projektach badawczych oraz regulaminu przyznawania stypendiów naukowych dla młodych naukowców w ramach stypendiów doktorskich ETIUDA finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki (Załącznik do uchwały Rady NCN 50/2013 z dnia 3 czerwca 2013 roku).

Z wybranymi kandydatami skontaktujemy się do 20.06.2017. W trakcie trwania postępowania konkursowego kandydaci będą poproszeni o przedstawienie w formie prezentacji wyników swych dotychczasowych prac naukowych.

W sprawie wszelkich dodatkowych informacji prosimy o kontakt: hanna.romanska-knight@umed.lodz.pl

Zaproszenie na szkolenie

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
Maj
16

INSTRUMENTARIUM NAUKOWCA – WYKORZYSTANIE NARZĘDZI WSPOMAGAJĄCYCH PROCES PISANIA TEKSTÓW, WYSZUKIWANIA ŹRÓDEŁ ORAZ UDOSTĘPNIANIA PUBLIKACJI W INTERNECIE

Warszawa, 31 maja 2017

Szkolenie ma na celu:

  • Charakterystykę i przygotowanie do używania wybranych serwisów społecznościowych dla naukowców (w tym Google Scholar).
  • Pokazanie, jakie narzędzia można wykorzystać, aby skutecznie pisać publikacje naukowe.
  • Zwrócenie uwagi na praktyczną stronę pisania artykułów naukowych z wykorzystaniem różnych narzędzi.
  • Wyrobienie umiejętności obsługiwania różnych narzędzi służących do pisania i związanych ze wszystkimi etapami tworzenia tekstów naukowych.

W trakcie szkolenia wyżej wymienione zagadnienia będą zaprezentowane praktycznie. Prowadzący zaproponuje szereg praktycznych ćwiczeń, dzięki którym uczestnicy nabędą kompetencje odnoszące się do pisania artykułów.

SZKOLENIE POPROWADZI:
dr Piotr SiudaDoktor socjologii; Prodziekan ds. Nauki oraz adiunkt na Wydziale Administracji i Nauk Społecznych Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, wykładowca na kierunku Humanistyka drugiej generacji tej uczelni.

KTO POWINIEN WZIĄĆ UDZIAŁ W SZKOLENIU?

  • Osoby zainteresowane publikowaniem artykułów w najbardziej prestiżowych periodykach.
  • Naukowcy zainteresowani rozszerzeniem swojego warsztatu pisarskiego o wykorzystanie różnych narzędzi pomocnych w pisaniu.
  • Badacze chcący doskonalić umiejętności pisania artykułów naukowych z wykorzystaniem różnych narzędzi.
  • Redaktorzy lub edytorzy naukowych pism.
  • Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji prezentowania siebie środowisku naukowemu i promowania swoich badań.
  • Badacze zainteresowani rozwojem kompetencji rozszerzania sieci swoich naukowych kontaktów.

PROGRAM

I. Narzędzia ułatwiające pracę naukową.
1. Menadżery bibliografii i narzędzia ułatwiające pisanie.
2. Proces pisania tekstów naukowych.
3. Przegląd najważniejszych menadżerów bibliografii.
4. Zarządzanie notatkami i definicjami.
5. Zotero – omówienie funkcji menadżerów na przykładzie konkretnego programu.
6. Analiza danych i tekstu.
7. Pisanie tekstu – zamienniki Worda oraz edytory specjalistyczne.
8. Scrivener – omówienie konkretnego edytora dedykowanego tekstom naukowym.
9. Narzędzia do wizualizacji danych – jak ulepszyć swój artykuł.
10. Mapy myśli i diagramy. Wizualizacja na etapie konceptualizacji badań
11. Wizualizacja danych ilościowych – Datawrapper i RAW.
12. Gephi, Palladio i Circos. Wizualizowanie sieci i relacji.

II. Internet jako medium komunikacji naukowej.
1. Blog i blogosfera naukowa – próba definicji (funkcje blogów naukowych; jak założyć bloga i o czym pamiętać; interakcja z czytelnikami; zalety i wady naukowego blogowania).
2. Charakterystyka Google Scholar; po co jest potrzebna widoczność w tym serwisie?
3. Liczba cytowań i indeks Hirscha.
4. Jak poprawnie używać Google Scholar i sprawdzić czy prace są w nim widoczne?
5. „Publish or Perish”.

III. Internet jako źródło informacji w badaniach naukowych.
1. Czym są naukowe serwisy wyszukiwawcze? Charakterystyka, typologia, przykłady.
2. Rodzaje zasobów naukowych – typologia.
3. Wyszukiwanie opracowań naukowych, pełnych tekstów publikacji (artykuły, czasopisma, doktoraty, książki, referaty, sprawozdania itp.).
4. Wyszukiwanie danych pochodzących z badań empirycznych.

Harmonogram szkolenia:

9:00 – otwarcie rejestracji
10:00 – rozpoczęcie szkolenia
12:30 – przerwa na lunch
13:00 – kontynuacja zajęć (w tym przerwa na kawę)
17:00 – zakończenie szkolenia

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Termin: 31 maja 2017 r.
Miejsce: Warszawa
Koszt udziału jednej osoby wynosi:
690 zł + 23% VAT – przy zgłoszeniu nadesłanym do dnia 19 maja 2017 r.
790 zł + 23% VAT – przy zgłoszeniu nadesłanym od dnia 20 maja 2017 r.

Zgłoszenia:
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:
faksem – formularz w załączeniu
bądź elektronicznie: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2017/in/formularz_cc.php

Organizator zastrzega możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia w wybranym terminie ze względu na brak wolnych miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń.

Wszelkie informacje można uzyskać pisząc na adres cpi@cpi.com.pl lub telefonicznie (022) 870-69-78