Wszystkie artykuły w Aktualności

Połączenie profili naukowca – automatyzacja [PublicUM i ORCID]

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
kwi
2

Szanowni Państwo

Centrum Informacyjno-Biblioteczne informuje, że w PublicUM uruchomiona została możliwość powiązania Profilu Naukowca z indywidualnym kontem na platformie ORCID.

Zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 roku „Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce”, każda osoba, która prowadzi działalność naukową i której dorobek będzie uwzględniany podczas Ewaluacji jakości działalności naukowej zobowiązana jest do posiadania „elektronicznego identyfikatora naukowca”, a artykuły i monografie zostaną uwzględnione w ewaluacji wyłącznie wtedy, kiedy informacje o nich będą umieszczone w bazie danych dostępnej za pośrednictwem takiego identyfikatora.

Oznacza to konieczność posiadania identyfikatora ORCID i regularnego uzupełniania w nim informacji o opublikowanych pracach.

Jednorazowe powiązanie obu profili umożliwi automatyzację zasilania konta ORCID o prace, które zostały zgłoszone do PublicUM.

Aby połączyć Profil Naukowca w PublicUM z profilem ORCID należy:

  • zalogować się do własnego profilu w PublicUM
  • uwierzytelnić się na platformie ORCID
  • wyeksportować dorobek do ORCID

Szczegółowe informacje jak powiązać Profil Naukowca z kontem ORCID można znaleźć w instrukcji.

Dodatkowe informacje dotyczące numeru ORCID dostępne są na stronie http://cib.umed.lodz.pl/orcid/

Powiązanie kont należy zrobić do 16 kwietnia 2021 roku.

Dodatkowo przypominamy o obowiązku powiązania konta naukowca w Polskiej Bibliografii Naukowej z profilem ORCID oraz POL-on. Dotyczy to szczególnie osób, które podpisały na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi oświadczenie o zgodzie na zaliczenie do liczby N.

Pełne informacje na temat sposobu łączenia kont dostępne są na stronie http://cib.umed.lodz.pl/orcid/.

Bardzo prosimy o zwrócenie uwagi na to, że konto w PublicUM oraz PBN musi być powiązanie z tym samym numerem ORCID.

Kontakt
W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z pracownikami Oddziału Bibliografii i Bibliometrii Centrum Informacyjno-Bibliotecznego UM w Łodzi

  • e-mail: publicum@umed.lodz.pl
  • telefon: Agnieszka Rośczak – 887 860 260, Monika Wasilewska – 887 860 647

Powiązane dokumenty:

Zarządzenie nr 72/2018 z dnia 31 października 2018 r. Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie elektronicznego identyfikatora naukowca zgodnego z międzynarodowymi standardami – ORCID (Open Researcher and Contributor Identificator)

Projekt „InterScienceCloud” – Zintegrowana platforma informacji o działalności naukowej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi” (POPC.02.03.01-00-0020/17) współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa

Nabory wniosków w programach wspierających międzynarodową mobilność akademicką: Bekker NAWA oraz Ulam NAWA

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
mar
30

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej ogłosiła nabory wniosków w programach wspierających międzynarodową mobilność akademicką: Bekker NAWA oraz Ulam NAWA.

Prosimy o rozpowszechnienie tej informacji na stronach internetowych Państwa instytucji, w mediach społecznościowych, newsletterze oraz wśród osób, które same mogą składać wnioski w programach bądź zainteresować innych naukowców ofertą NAWA.

Uprzejmie prosimy o korzystanie z informacji, które znajdują się pod załączonymi linkami oraz z załączonych materiałów graficznych.

Jednocześnie korzystamy z okazji, aby serdecznie podziękować za dotychczasowe wsparcie promocyjne oferty NAWA.

Informacje o programach

Program Bekker NAWA (Program im. Mieczysława Bekkera)

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej ogłasza nabór wniosków w programie Bekker  NAWA (Program im. Mieczysława Bekkera). Celem Programu jest wsparcie mobilności międzynarodowej doktorantów, naukowców i nauczycieli akademickich przez umożliwienie im rozwoju naukowego w zagranicznych ośrodkach badawczych oraz akademickich na całym świecie. Program jest otwarty dla doktorantów i naukowców reprezentujących wszystkie dziedziny nauki, a jednostkami goszczącymi mogą być ośrodki naukowe lub akademickie na całym świecie. Wyjazdy trwające od 3 do 24 miesięcy pozwolą im na pobyt w uznanych ośrodkach naukowych, nawiązanie z nimi długofalowej współpracy oraz na realizację projektów wspólnie z wybitnymi naukowcami z zagranicy. Rozpoczynającym karierę naukowcom program stwarza szansę realizacji wartościowych staży podoktorskich, zaś doktorantom na realizację części kształcenia. Program zapewnia finansowanie stypendium obejmującego zarówno koszty utrzymania stypendysty związane z pobytem naukowca w zagranicznym ośrodku goszczącym, jak i dodatek mobilnościowy. Wyjazdy naukowe mogą trwać od 3 do 24 miesięcy i mogą rozpocząć się najwcześniej 1 marca 2022 r., a najpóźniej 1 października 2022 r.

Termin naboru wniosków upływa 25 maja 2021 r.

Więcej informacji znajduje się pod linkiem: https://nawa.gov.pl/naukowcy/program-imienia-bekkera

Osoby do kontaktu w sprawach programu:
Pani Agnieszka Kawka, e-mail: agnieszka.kawka@nawa.gov.pl + 48 22 390 35 83
Pani Agnieszka Chmiel, e-mail: agnieszka.chmiel@nawa.gov.pl + 48 22 390-35-55

Program Bekker NAWA – e-ulotka

 

Informacje o programie Ulam NAWA

Ulam NAWA (Program im. Stanisława Ulama)

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej ogłasza nabór wniosków w programie Ulam NAWA (Program im. Stanisława Ulama). Program pozwala na przyjazdy do Polski zarówno uznanych, jak i obiecujących naukowców, posiadających co najmniej stopień naukowy doktora, którzy wzmocnią potencjał naukowy polskich uczelni i włączą się w prowadzone w nich aktywności naukowe, przede wszystkim projekty badawcze i dydaktykę. W ramach programu możliwe będzie zaproszenie badaczy z zagranicy, bez względu na wiek, reprezentowaną dziedzinę czy kraj pochodzenia, w tym polskich naukowców pracujących na stałe za granicą. Uczelnie oraz instytuty naukowe oraz badawcze mogą zaprosić do Polski specjalistów z priorytetowych dla nich dziedzin, którzy w znaczący sposób rozwiną prowadzone przez daną instytucję badania naukowe, wzmocnią dydaktykę, czy też wesprą instytucję w przygotowywaniu aplikacji o prestiżowe granty.

W ramach programu możliwe są przyjazdy, których celem jest:

  • prowadzenie badań naukowych;
  • odbycie stażu podoktorskiego;
  • pozyskanie materiałów do badań lub publikacji naukowej;
  • jako uzupełnienie powyższych aktywności, przyjazd może obejmować również prowadzenie zajęć dydaktycznych w ośrodku goszczącym.

Pobyty zagranicznych naukowców w Polsce mogą trwać od 6 do 24 miesięcy, a beneficjent w ramach Programu otrzyma na czas pobytu comiesięczne stypendium w wysokości 10000 PLN oraz dodatek mobilnościowy, który pozwoli na pokrycie kosztów organizacji podróży. Przyjazdy zagranicznych naukowców mogą rozpocząć się najwcześniej od 1 stycznia 2022 r., a nie później niż 1 października 2022 r.

Termin naboru wniosków upływa 15 czerwca 2021

Więcej informacji znajduje się pod linkiem https://nawa.gov.pl/naukowcy/program-im-ulama

Osobą do kontaktu w sprawach programu im. Ulama NAWA jest Pani dr Magdalena Kowalczyk, e-mail: magdalena.kowalczyk@nawa.gov.pl; + 48 22 390-35-72

Ulam NAWA programme – e-flyer

 

Link do wpisu ogłaszającego programy Bekker NAWA i Ulam NAWA na profilu NAWA na Facebooku: https://www.facebook.com/NarodowaAgencjaWymianyAkademickiej/photos/a.207932819932850/811781326214660/

Linki do wpisów ogłaszających programy Bekker NAWA i Ulam NAWA na profilu NAWA na Twitterze:
https://twitter.com/NAWA_Poland/status/1375050035063353350

Zasady postępowania w przypadku odbywania kwarantanny lub zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wśród studentów, doktorantów i pracowników uczelni

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
mar
29

Szanowni Państwo,

Zgodnie z Zarządzeniem nr 77/2020 przypominamy o zasadach postępowania w przypadku odbywania kwarantanny lub zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wśród studentów, doktorantów i pracowników uczelni. Informacje od Państwa są niezbędne do właściwej oceny sytuacji epidemicznej w uniwersytecie oraz do wypełnienia obowiązków sprawozdawczych w tym obszarze.

  • Obowiązek zgłoszenia uczelni zakażenia wirusem SARS-CoV-2 lub odbywania kwarantanny dotyczy również studentów i doktorantów; informacje te należy przekazać odpowiednio:
    • Studenci studiów w języku polskim – informacja do właściwego dziekanatu oraz na adres mailowy – bos@umed.lodz.pl,
    • Studenci studiów w języku angielskim – deans.office@umed.lodz.pl,
    • Doktoranci – cod@umed.lodz.pl.

BUP for PhD Students

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
mar
26

The Baltic University Programme have activities, grants and awards directed to PhD students and young scientists. Here you can description of the activities and the support the BUP offers to PhD students at our Participating Universities. All the events are free of charge if you belong to a Participating University.

More information: https://balticuniv.uu.se/education/phd-training/

Konkursy krajowe Narodowego Centrum Nauki – PRELUDIUM 20 i OPUS 21

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
mar
24

Szanowni Państwo,

Centrum Wsparcia Nauki w ślad za Narodowym Centrum Nauki informuje, że dnia 15 marca 2021 r koordynatorzy dyscyplin NCN ogłosili konkursy OPUS 21 i PRELUDIUM 20

OPUS 21 – dokumentacja konkursowa

Konkurs na projekty badawcze przeznaczony dla naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej. Czas trwania projektu może wynosić 12, 24, 36 albo 48 miesięcy. W konkursie OPUS 21 istnieje możliwość ubiegania się o finansowanie projektów badawczych:

  • z wykorzystaniem przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych;
  • we współpracy z partnerami z zagranicznych instytucji naukowych,
    UWAGA: W konkursie OPUS 21 nie ma możliwości ubiegania się o finansowanie w procedurze LAP, czyli we współpracy z partnerami z zagranicznych instytucji naukowych, którzy ubiegają się o środki finansowe na ten cel w ramach programów organizowanych we współpracy z NCN w oparciu o procedurę agencji wiodącej;
  • bez udziału partnerów zagranicznych;

Informujemy, że nastąpiła aktualizacja Regulaminu przyznawania środków na realizację zadań finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki w zakresie projektów badawczych w następujących obszarach:

  1. możliwość zatrudnienia osoby na stanowisku badacza (senior researcher). Jest to pełnoetatowe stanowisko pracy, współfinansowane przez podmiot realizujący, w którym przewidziane jest zatrudnienie na tym stanowisku, zaplanowane przez kierownika projektu dla osoby, która uzyskała stopień doktora co najmniej 7 lat przed datą wystąpienia z wnioskiem i odbyła zagraniczny/e staż/e podoktorski/e, posiadającej specjalistyczną wiedzę, unikalne kompetencje i doświadczenie niezbędne do realizacji zadań badawczych zaplanowanych w projekcie. W ramach projektu można zaplanować wynagrodzenie w wysokości 60 tys. zł rocznie a podmiot zobowiązuje się do dofinansowania ze środków własnych wynagrodzenia w wysokości co najmniej 60 tys. Rocznie.
  2. zmiana wymagań, jakie musi spełniać osoba planowana do zatrudnienia na stanowisku post-doc (pkt. 2.1.1. Regulaminu). Obecnie osoba planowana do zatrudnienia na tym stanowisku musi również spełniać poniższe wymagania:
    • kierownik projektu nie był promotorem ani promotorem pomocniczym rozprawy doktorskiej osoby planowanej do zatrudnienia na stanowisku post-doc;
    • uzyskała stopień doktora w podmiocie innym niż podmiot, w którym planowane jest zatrudnienie na tym stanowisku, lub odbyła co najmniej 10-miesięczny, ciągły i udokumentowany staż podoktorski w podmiocie innym niż podmiot realizujący projekt oraz w kraju innym niż kraj uzyskania stopnia doktora;
  3. zmiany zapisu określającego wysokość kosztów pośrednich : „Koszty pośrednie to koszty pośrednio związane z projektem badawczym, niezbędne do jego realizacji. Na koszty pośrednie składają się:
    • koszty pośrednie Open Access w wysokości do 2% kosztów bezpośrednich, które mogą być przeznaczone wyłącznie na koszty związane z udostępnieniem publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie;
    • pozostałe koszty pośrednie w wysokości do 20% kosztów bezpośrednich, które mogą być przeznaczone na koszty pośrednio związane z projektem, w tym koszty udostępnienia publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie.
    • Koszty Open Access nie mogą być ponoszone z kosztów bezpośrednich. Zaplanowanie kosztów Open Access z kosztów bezpośrednich będzie skutkować odrzuceniem wniosku na etapie oceny formalnej.
  4. Nowe formularze kryteriów ocen wniosków:
    • uzupełnienie kryterium udziału kierownika projektu w projektach badawczych niewspółfinansowanych z polskiego budżetu, wyłonionych w drodze konkursowej w ramach Programów Ramowych Unii Europejskiej w zakresie badań naukowych i innowacji (ERC, 7 Program Ramowy, Horyzont 2020 i Horyzont Europa) o informację, że badany okres to 10 lat;
    • ocenie merytorycznej podlega wykonanie przez kierownika projektu badawczego innych projektów uprzednio finansowanych ze środków finansowych NCN i z innych źródeł;
  5. wyłączenia z obowiązku zatrudnienia przez podmiot na co najmniej 1/2 etatu kierownika projektu pobierającego świadczenie emerytalne: § 11. Regulaminu. Kierownikiem projektu może być wyłącznie osoba zatrudniona przez cały okres realizacji projektu w podmiocie planowanym jako miejsce realizacji projektu badawczego na podstawie umowy o pracę na co najmniej połowę pełnego wymiaru czasu pracy. Nie dotyczy konkursów PRELUDIUM BIS, PRELUDIUM oraz osób pobierających świadczenia emerytalne z systemu ubezpieczeń społecznych.
  6. doprecyzowanie zasady przebywania przez kierownika projektu na terenie Polski przez co najmniej 50% czasu trwania projektu: § 12. Regulaminu. Kierownik projektu zobowiązany jest do przebywania przez co najmniej 50% czasu trwania projektu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i w dyspozycji podmiotu realizującego projekt.  Do wymienionego czasu wlicza się udokumentowane delegacjami służbowymi wyjazdy mające bezpośredni związek z realizowanym projektem oraz urlopy regulowane przepisami prawa pracy.

 

PRELUDIUM 20 – dokumentacja konkursowa

Konkurs na projekt przeznaczony dla naukowców nieposiadających stopnia doktora. W konkursie można uzyskać grant w wysokości maksymalnie 70 000 zł, 140 000 zł lub 210 000 zł na finansowanie projektu trwającego odpowiednio 12, 24 lub 36 miesięcy. Zespół badawczy w projekcie PRELUDIUM może się składać co najwyżej z trzech osób, w tym kierownika projektu i opiekuna naukowego.

Informujemy, że nastąpiła aktualizacja Regulaminu przyznawania środków na realizację zadań finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki w zakresie projektów badawczych w następujących obszarach:

  1. doprecyzowanie zasady przebywania przez kierownika projektu na terenie Polski przez co najmniej 50% czasu trwania projektu – §12 Regulaminu: Kierownik projektu zobowiązany jest do przebywania przez co najmniej 50% czasu trwania projektu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i w dyspozycji podmiotu realizującego projekt.  Do wymienionego czasu wlicza się udokumentowane delegacjami służbowymi wyjazdy mające bezpośredni związek z realizowanym projektem oraz urlopy regulowane przepisami prawa pracy;
  2. Koszty Open Access nie mogą być ponoszone z kosztów bezpośrednich. Zaplanowanie kosztów Open Access z kosztów bezpośrednich będzie skutkować odrzuceniem wniosku na etapie oceny formalnej;
  3. zmiany zapisu określającego wysokość kosztów pośrednich. Koszty pośrednie to koszty pośrednio związane z projektem badawczym, niezbędne do jego realizacji. Na koszty pośrednie składają się:
    • koszty pośrednie Open Access w wysokości do 2% kosztów bezpośrednich, które mogą być przeznaczone wyłącznie na koszty związane z udostępnieniem publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie;
    • pozostałe koszty pośrednie w wysokości do 20% kosztów bezpośrednich, które mogą być przeznaczone na koszty pośrednio związane z projektem, w tym koszty udostępnienia publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie.

Pomocne informacje:

  1. Wysokość kosztów pośrednich konkursach wynosi 20% kosztów bezpośrednich z uwzględnieniem aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania. Dodatkowa wysokość kosztów pośrednich w wysokości co najwyżej 2% kosztów bezpośrednich, może być przeznaczona na koszty związane z udostępnieniem publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie.
  2. W zakresie wypełnienia PLANU ZARZĄDZANIA DANYMI wsparcia udzieli Państwu mgr Agnieszka Goszczyńska z Oddziału Bibliografii i Bibliometrii, (goszczynska@umed.lodz.pl). Pomocne w tym względzie mogą okazać się wytyczne NCN oraz informacje o RDM na stronie Otwarty Umed http://otwarty.umed.pl/r-d-m/.
  3. Zgodnie z polityką rachunkowości Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w kategorii: Koszty aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania należy uwzględnić aparaturę naukowo-badawczą, inne urządzenia niespełniające definicji aparatury naukowo – badawczej oraz oprogramowanie, których koszt jednostkowy wynosi ≥ 2 000 zł brutto.
  4. Nabór wniosków we wszystkich konkursach jest prowadzony za pośrednictwem systemu elektronicznego OSF (https://osf.opi.org.pl), natomiast wewnętrzne terminy i procedury dla projektów krajowych przedstawione zostały poniżej.
  5. Adres skrytki Uniwersytetu Medycznego w Łodzi:/UMEDLodz/SkrytkaESP
  6. W przypadku projektów prowadzonych z udziałem pacjentów lub materiału biologicznego pobranego od osoby do celów naukowych, konieczne jest uwzględnienie w budżecie w kategorii „Inne koszty bezpośrednie – usługi obce”, kosztów na ubezpieczenie OC dla eksperymentu medycznego. Powyższy obowiązek nakłada ustawa z dnia 16 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 1291), która wprowadza zmiany także w zakresie realizacji eksperymentów medycznych, w tym badań klinicznych i weszła w życie z dniem 01.01.2021 r.
    W załączeniu Memorandum Informacyjne w zakresie zmiany ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty w zakresie mającym wpływ na realizację eksperymentów leczniczych i medycznych, w tym badań klinicznych – pismo.Szacunkiem kosztu OC zajmuje się Broker po wysłaniu każdorazowo zapytania za pośrednictwem naszego Biura. W związku z powyższym osoby zainteresowane, prosimy o przesłanie zapytania na adres ncn.cwn@umed.lodz.pl . Średni czas oczekiwania na uzyskanie odpowiedzi w ramach rozeznania rynku wynosi 7 dni.

 

UWAGA!
Przygotowane i wygenerowane z systemu OSF wnioski należy składać do weryfikacji i podpisu za pośrednictwem Aplikacji Procesowej AP10 – Projekty badawczo-naukowe, do której instrukcja dostępna jest pod adresem:
https://intranet.umed.pl/kc/bwp/Shared%20Documents/Instrukcja%20U%C5%BCytkownika%20AP10.01_NCN_POiR.pdf.

W celu złożenia wniosku w aplikacji AP10 należy:

  1. Wygenerować wniosek w systemie OSF, początkowo w wersji roboczej dla celów weryfikacyjnych.
  2. Uruchomić w Process Portalu Aplikację AP10, wybrać właściwy rodzaj projektu,następnie za pomocą przycisku DALEJ przejść do formularza Zgłoszenia Projektu, wypełnić dane dot. projektu i załączyć wniosek w wersji roboczej (wydruk roboczy) w celu weryfikacji na poziomie Centrum Wsparcia Nauki (CWN). Na tym etapie proszę zapisać sobie przypisany do zadania numer Instancji, dzięki któremu będą Państwo mogli później zlokalizować swój wniosek w PP.

  3. Po pozytywnej weryfikacji wniosku w wersji roboczej przez pracowników CWN, otrzymają Państwo zadanie w PP polegające na załączeniu wniosku w wersji ostatecznej. W celu jego realizacji, należy zablokować do edycji wniosek w systemie OSF, wygenerować jego finalną wersję wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami do podpisu i załączyć je do Aplikacji AP10. Dokumentacja zostanie raz jeszcze zweryfikowana w CWN, przekazana do akceptacji Przełożonego Kierownika Projektu, następnie zweryfikowana pod względem finansowym i podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Uczelni. Kierownik projektu/osoba zgłaszająca wniosek otrzyma podpisane dokumenty na służbowy adres mailowy.

Tym samym nie ma już możliwości przesłania wniosku do podpisu drogą mailową. Po zakończeniu całego procesu weryfikacji a następnie akceptacji władz, podpisane dokumenty otrzymają Państwo z adresu „UMED-ProcessPortal” bpmmail@umed.lodz.pl, skąd należy je pobrać i wymagane załączyć do wniosku w OSF, a następnie wysłać wniosek do NCN zgodnie z Procedurą składania wniosku do NCN dostępną w dokumentacji konkursowej .

 

Procedowanie POROZUMIEŃ O WSPÓŁPRACY

Porozumienia o współpracy należy procedować w Aplikacji Procesowej AP12.05 obieg umowy.

Po uruchomieniu wniosku należy wypełnić wszystkie pola oznaczone gwiazdką:

  1. w formularzu wybrać „umowa inna/wg wzoru przekazanego przez stronę”
  2. W sekcji Dane do umowy w polu jednostki merytorycznej należy wybrać Centrum Wsparcia Nauki
  3. W dalszej części formularza należy uzupełnić daty zawarcia porozumienia (można wskazać umowa na czas nieokreślony)
  4. W polu „czy umowa rodzi koszty” należy wybrać TAK oraz w polu wartość umowy wpisać „1”, wówczas umowa zostanie przekazana do podpisu do Kwestora
  5. W sekcji Strony w umowie należy wybrać reprezentanta Rektor, a następnie osobę podpisującą w imieniu Rektora – Prorektor prof. Lucynę Woźniak
  6. W dalszej części formularza należy uzupełnić strony w umowie, wybrać rodzaje podpisu (wybór podpisów elektronicznych znacznie przyspiesza czas podpisania umowy) oraz wpisać adres mailowy, na który należy wysłać Stronie umowę do podpisu. Jeżeli chcielibyście Państwo sami pośredniczyć w przesłaniu podpisanego przez reprezentantów UMED porozumienia, można wpisać własny adres służbowy.

 

Harmonogram wewnętrzny:

21.05.2021
deadline na rozpoczęcie procedowania porozumienia o współpracy dla projektów realizowanych w grupie podmiotów w aplikacji AP12.05. Porozumienie jest procedowane przez Kierownika Projektu lub osobę przez niego upoważnioną. Czas niezbędny na przeprocesowanie dokumentu wynosi 7 dni.

28.05.2021
deadline na zakończenie procedowania porozumień.

30.05.2021
deadline na zgłoszenie projektu w aplikacji AP10. Jest to równoznaczne ze złożeniem wniosku w wersji roboczej. W przypadku gdy Kierownik Projektu nie jest pracownikiem Uniwersytetu Medycznego w Łodzi aplikacja AP10 powinna być zainicjowana przez Kierownika jednostki organizacyjnej, w której będzie realizowany projekt lub osobę upoważnioną przez Kierownika tej jednostki.

07.06.2021
deadline na załączenie do wcześniejszego zgłoszenia, wniosku w wersji ostatecznej w aplikacji AP10.

08.06 – 14.06.2021
etapy administracyjne związane z procedowaniem wniosku w aplikacji AP10 (weryfikacja Przełożonego, księgowa, podpisy władz).

15.06.2021, o godzinie 16:00
deadline na złożenie wniosku w systemie OSF

Zwracamy się z prośbą o dotrzymanie wskazanych terminów. Przekroczenie ww. harmonogramu jest obarczone ryzykiem niezłożenia wniosku w terminie wskazanym przez NCN.  Zwracamy też uwagę, że dni 3 oraz 4 czerwca są wolne od pracy.

Dla osób, które chciałyby się wspomóc przy składaniu wniosku szkoleniami z obslugi Aplikacji AP10 – Projekty badawczo-naukowe, przewidujemy szkolenia z zakresu procesu Przygotowanie projektu, którego pierwszym elementem jest właśnie Zgłoszenie Projektu. O terminach zostaną Państwo poinformowani w odrębnym komunikacie.

Materiały do pobrania:

  1. Dane podmiotu na potrzeby wypełnienia wniosku – plik
  2. Wzory porozumień dla projektów krajowych realizowanych w grupie podmiotów:
    Wzór porozumienia o współpracy na rzecz realizacji wnioskowanego projektu – Umed jako Lider
    Wzór porozumienia o współpracy na rzecz realizacji wnioskowanego projektu – Umed jako Partner

Centrum Wsparcia Nauki

Wyjazd dla Doktorantów UM w Łodzi

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
mar
23

Szanowni Państwo!

Rada Samorządu Doktorantów przygotowała dla was propozycję wyjazdu czerwcowego dla Doktorantów UM w Łodzi oraz osób towarzyszących:
– Termin wyjazdu: od 2.06.2021r. do 6.06.2021r.,
– Miejsce: Województwo Pomorskie – Władysławowo i okolice,
– Koszt wyjazdu dla wszystkich uczestników to ok.: 450 zł od osoby 
(cena może ulec niewielkiej zmianie w zależności od liczby uczestników, nadwyżki będą zwracane uczestnikom).

Wszystkich zainteresowanych uprzejmie prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego w poniższym linku – jest to rejestracja wstępna. Ostatecznym potwierdzeniem rejestracji będzie przelew na numer konta, który zostanie do Państwa wysłany po zebraniu wymaganej liczby uczestników.https://forms.gle/NHP3SiWvfHFJEuiQ9

Na odpowiedzi czekamy do 1.04.2021r.

Wyjazd jest w ok. 50% dofinansowany z budżetu RSD. 

Cena zawiera:
– noclegi w hotelu (lub pensjonacie) ze śniadaniami,
– transport przez cały czas wyjazdu,
– podatek miejski,
– gadżety dla uczestników.

Wstępny plan wyjazdu:

Dzień 1. Środa – 02.06.2021r.

  • Wyjazd z Łodzi w godzinach porannych
  • Obiad na trasie
  • Dojazd na miejsce w godzinach popołudniowych
  • Zajęcie pokoi
  • Zwiedzanie okolicy.

Dzień 2. Czwartek

  • Hel
  • Po południu plażowanie

Dzień 3. Piątek

  • Słowiński Park Narodowy – ruchome wydmy,
  • Po południu plażowanie

Dzień 4. Sobota

  • Trójmiasto

Dzień 5. Niedziela – 6.06.2021r.

  • Wyjazd z Władysławowa po śniadaniu.
  • zwiedzanie na trasie – do wyboru:
  • Szymbark
  • Wieżyca
  • Chojnice
  • Obiad na trasie
  • Dojazd do Łodzi w godzinach wieczornych.

Plan wyjazdu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych albo życzeń uczestników.

Liczba miejsc jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

Zachęcamy do rejestracji już dziś!

Szkoła letnia pt. Salutogenesis for Community Health and Wellbeing.

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
mar
18
Szanowni Doktoranci, 
 
Zakład Rehabilitacji Psychospołecznej wraz z The European Training Consortium in Public Health and Health Promotion organizuje szkołę letnią pt. Salutogenesis for Community Health and Wellbeing
Szkoła letnia odbędzie się w lipcu 2021r. w 2 modułach: 
Module 1 (14th to 20th of July 2021):  Pre-recorded videos and papers   
Module 2 (21st to 27th of July 2021): Online interactive sessions  
Uczestnicy kursu otrzymują 5 ETCS
 
Trzech pierwszych doktorantów Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, którzy wypełnią formularz zgłoszeniowy i zarejestrują się przed 7 maja br., wpisując w formularzu hasło – Phd, MUL. otrzymają zniżkę w wysokości 60 Euro. 

Biocodex Microbiota Foundation

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
mar
15

Ogłasza w Polsce III edycję konkursu na finansowanie najlepszych projektów badawczych związanych z mikrobiotą jelitową.

Tytuł konkursu:  MIKROBIOTA – W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH INTERWENCJI”.

Do składania projektów zapraszamy lekarzy, naukowców, farmaceutów, mikrobiologów, doktorantów. Osoba składająca wniosek powinna być związana z uczelnią, jednostką naukową, badawczo – rozwojową lub placówką medyczną.

Wartość grantu w konkursie: 25 000 EUR.

Wnioski konkursowe należy złożyć w wersji elektronicznej na formularzu konkursowym do dnia 31 sierpnia 2021 r. do godz. 24.00. Rozstrzygnięcia konkursu dokona Rada Naukowa Biocodex Microbiota Foundation pod przewodnictwem prof. dr hab. med. Jarosława Reguły.

Ogłoszenie wyników konkursu: wrzesień 2021 r. Szczegółowy regulamin konkursu i formularz wniosku:https://www.biocodexmicrobiotafoundation.com/national-call-projects/poland

Kontakt: application-pl@biocodexmicrobiotafoundation.com

!!! SZCZEPIENIE GRUPY ZERO – ZAPISY WZNOWIONE!!!

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
mar
5
Szanowni Doktoranci,

Uprzejmie informujemy o wznowieniu akcji szczepień dla studentów, doktorantów, słuchaczy i pracowników Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

Zapisy są dostępne dla WSZYSTKICH studentów, doktorantów, którzy nie otrzymali pierwszej dawki szczepionki, niezależnie od tego, czy mają skierowanie, czy zgłaszali wcześniej chęć zaszczepienia, po prostu – jesteś studentem, doktorantem  UMEDu –> nie otrzymałeś pierwszej dawki szczepionki i nie masz wyznaczonego terminu jej podania –> formularz jest dla Ciebie!

Poniżej znajdziecie jedyny obowiązujący link z formularzem do zapisów dla osób zainteresowanych szczepieniem:
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=v0JFlU5jREKbdZgaoVJ3VjQ6wJZP8GVNtanp_BENQIZUNzYwSlAzRFpBNTBPRktaNEQxMFJFOEs0WC4u

Zgodnie z poniższym komunikatem, od 8 marca, zostają wznowione szczepienia grupy ZERO:
http://covid19.umed.pl/2021/03/03/szczepienia-podsumowanie/

Poniżej krótki opis procesu:

  1. Doktorant dokonuje rejestracji w formularzu zapisów (jeżeli jeszcze nie otrzymał maila z datą szczepienia) rejestracja powinna być z jego adresu mailowego w domenie umed.lodz.pl ;
  2. Otrzymuje powiadomienie mailowe z wyznaczeniem daty terminu, godziny i miejsca szczepienia;
  3. Finał – Realizuje szczepienie.

UWAGA ! Formularz jest aktywny do wtorku, 9 marca br., do północy.

 

Annual International Conference on Materials, Methods and Technologies.

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
mar
3

Dear Colleagues,

On behalf of Ivan Genow we are pleased to invite you to participate in the twenty-third Annual International Conference on Materials, Methods and Technologies.

When: 19th and 22nd August 2021
Where: Burgas, Bulgaria.
Find out more – more information

The event is organized jointly by Bulgarian Academy of Sciences, Union of Scientists in Bulgaria, Science & Education Foundation and partners.

The papers presented will be published in open-access journals. Find out more

We will be as flexible as we can to allow delegates to switch registration types between „on-site” and „online,” depending on their circumstances, up to 30 days before the conference.

If you need additional information about the conferences we will hold in 2021, visit the site.

We monitor the ever-changing COVID-19 situation and make decisions based on the latest guidelines given by countries & health agencies.

We look forward to seeing you!