Wszystkie artykuły w Aktualności

XVII konferencja ,,PROFILAKTYKA W MEDYCYNIE”

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
cze
13

W imieniu Samorządu Doktorantów Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, zapraszamy wszystkich Studentów i Doktorantów do czynnego udziału w XVII konferencji ,,PROFILAKTYKA W MEDYCYNIE”, która odbędzie się 23.10.2020 w Auli im. Prof. W. Zahorskiego (Katowice-Ligota ul. Medyków 18).

Konferencję organizuje Katedra i Klinika Kardiologii SUM w Górnośląskim Centrum Medycznym oraz nasza Rada Samorządu Doktorantów SUM.

Wszelkie informacje dotyczące konferencji będą zamieszczone na stronie
http://doktoranci.sum.edu.pl/

Zapisy na wizytę w COD

Posted Opublikowany przez Piotr Dolata in Aktualności
cze
4

Szanowni Doktoranci,

W związku z pojawieniem się zarządzenia, jak również komunikatu w sprawie składania dokumentów do zaliczenia roku akademickiego 2019/2020, jak również wniosków o stypendia na rok 2020/2021 uprzejmie informujemy, że zapisy na wizytę w COD prowadzone są elektronicznie od 05 czerwca 2020 r..

Aby zapisać się należy :

1.  Zalogować się  do systemu Wirtualna Uczelnia

 2. Kliknąć kafelek „Wnioski Doktoranci” 

3. W kalendarzu należy wybrać dostępna datę i godzinę spotkania (kolorem zielonym zaznaczone są wolne godziny, czerwonym zajęte)

4. W dolnej części kalendarza ukaże się wybrana przez Państwa data i godzina spotkania.

5. Po kliknięciu zapisz się, ukaże się w górnej części kalendarza informacja o pomyślnym zapisaniu się na wizytę w COD.

Ankieta

Posted Opublikowany przez Piotr Dolata in Aktualności
cze
4

Znkieta – kredyty studenckie

Komunikat w sprawie rozliczenia roku akademickiego 2019/2020 przez doktorantów studiów doktoranckich

Posted Opublikowany przez Piotr Dolata in Aktualności
cze
4

Szanowni Doktoranci,

Uprzejmie informujemy, że w roku akademickim 2019/2020 ustala się następujące zasady zaliczania roku na studiach doktoranckich:

Zaliczenie roku odbywa się na podstawie:

  1. sprawozdania rocznego z przebiegu studiów doktoranckich – zgodnego ze wzorem określonym w Regulaminie studiów doktoranckich w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi, wprowadzonym uchwałą nr 379/2015 z dnia 26 marca 2015 r. Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, ze zm. – zaopiniowanego przez opiekuna naukowego i zawierającego:
     – wykaz zaliczonych seminariów,
     – potwierdzenie zrealizowania praktyk zawodowych w formie prowadzenia zajęć dydaktycznych lub uczestniczenia w ich prowadzeniu,
  2. karty okresowych osiągnięć doktoranta, wygenerowanej z systemu Wirtualna Uczelnia,
  3. ocen wpisanych przez nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia do systemu informatycznego Wirtualna Uczelnia,
  4. przesłanych przez nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia do Centrum Obsługi Doktorantów, za pośrednictwem poczty elektronicznej, list doktorantów wraz z ocenami lub informacjami o zaliczeniu przedmiotów;
    Znosi się obowiązek złożenia przez doktoranta indeksu, karty egzaminacyjnej( papierowej, wydanej z COD) oraz karty potwierdzającej zaliczenie poszczególnych seminariów( w przypadku doktorantów posiadających zaliczenie seminariów na wskazanych powyżej kartach, prosimy o podpięcie ich pod druk sprawozdania rocznego)

STYPENDIA:
Ustala się następujące zasady składania wniosków o przyznanie stypendium doktoranckiego oraz zwiększenia stypendium doktoranckiego z dotacji projakościowej na rok akademicki 2020/2021:

  • doktoranci zobowiązani są złożyć wnioski do Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi za pośrednictwem kierownika studiów doktoranckich, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do Regulaminu przyznawania stypendiów doktoranckich w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi, wprowadzonego zarządzeniem nr 30/2015 z dnia 25 maja 2015 r. Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, ze zm.;
  • wnioski wraz z udokumentowanym dorobkiem naukowym składane są osobiście w Centrum Obsługi Doktorantów nie później niż w terminie do dnia 15 lipca 2020 r.;
  • wnioski złożone po terminie, nie podlegają rozpatrzeniu;
  • do osiągnięć doktoranta w roku akademickim 2019/2020 zalicza się również przyjęcie publikacji do druku, potwierdzone zaświadczeniem wystawionym przez redakcję i zaakceptowanym przez opiekuna naukowego lub promotora

Dokumenty wymagane do zaliczenia roku akademickiego 2019/2020, doktorant składa osobiście w Centrum Obsługi Doktorantów nie później niż w terminie do dnia 15 lipca 2020 r., po wcześniejszym umówieniu wizyty przez elektroniczny system rejestracji dostępny z poziomu Wirtualnej Uczelni.

Doktoranci obsługiwani są indywidualnie, z zachowaniem zasad określonych w zarządzeniu nr 48/2020 z dnia 22 maja 2020 r. Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie stopniowego znoszenia ograniczeń działalności Uniwersytetu Medycznego w Łodzi związanych z przeciwdziałaniem rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 wśród członków społeczności Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

Wzór sprawozdania rocznego

Wzór wniosku o stypendium

Zarządzenie nr 19/2020 z dnia 10 marca 2020 r. Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie ustalenia na rok akademicki 2020/2021 wysokości i liczby stypendiów doktoranckich przyznawanych uczestnikom studiów doktoranckich oraz kryteriów przyznawania stypendium doktoranckiego w przypadku przedłużenia okresu odbywania studiów doktoranckich

Zarządzenie nr 52/2020 z dnia 3 czerwca 2020 r. Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie ustalenia zasad zaliczania roku na studiach doktoranckich w roku akademickim 2019/2020 oraz zasad składania wniosków o przyznanie stypendium doktoranckiego i zwiększenia stypendium doktoranckiego z dotacji projakościowej na rok akademicki 2020/2021 w związku z przeciwdziałaniem rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 wśród członków społeczności Uniwersytetu Medycznego w Łodzi

Zaproszenie na spotkanie online z międzynarodowymi ekspertami na temat edukacji w erze COVID-19

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
maj
21

EDUCATION IN TIMES OF COVID-19: PROMOTING COMPETENCE, INCLUSIVITY AND COLLEGIALITY

prof. Andrea Olschewski (Medical University of Gratz, Austria)
Integrated curricula in medicine – how experience of setting up a new medical school can inform reform of existing programmes

prof. Stephanie Marshall (Queen Mary University of London, UK)
Stepping up to leadership in our COVID-19 educational response

25 maja (poniedziałek) 15.00 – 18.00
26 maja (wtorek) 16.00 – 18.00
(istnieje możliwość udziału w jednym dniu spotkania)

W dniach 25 i 26 maja naszą Uczelnię wirtualnie odwiedzą Profesor Andrea Olschewski i Profesor Stephanie Marshall. W ciągu dwudniowego cyklu wykładów i warsztatów online przybliżą tematykę nauczania w erze COVID-19, tworzenia programów nauczania oraz tego jak umiejętności przywódcze wspomagają proces kształcenia.

Profesor Olschewski pełniła funkcję Prorektora Johannes Kepler University w Linz (Austria), do której została powołana, aby stworzyć od podstaw Kierunek Lekarski  uczelni. Obecnie pełni tam funkcję Dziekana Wydziału Medycyny. Pani Profesor odpowiada również za utworzenie pierwszego programów szkoły doktorskiej w języku angielskim na University of Graz (Austria). Jako ekspert była odpowiedzialna za ewaluację programów kształcenia na uczelniach medycznych w Bayreuth i Baden-Würtenberg w Niemczech, jest ekspertem Estońskiej Agencji Akredytacyjnej EKKA.

Profesor Marshall pełni funkcję Prorektora  Uniwersytetu Queen Mary w Londynie. Jest ekspertem w zakresie doskonałości w nauczaniu (teaching excellence) oraz umiejętności przywódczych (leadership) w systemie edukacji. Jej książki z tej dziedziny są znane na całym świecie. Książka  “A Handbook for Leaders in Higher Education: Transforming Teaching and learning” jest najlepiej sprzedającą się publikacją z zakresu przywództwa edukacyjnego. Pani Profesor jest także współtwórczynią Global Teaching Excellence Award (https://www.heacademy.ac.uk/awards/global-teaching-excellence-award-2018) i przez wiele lat pełniła funkcję CEO Higher Education Acedemy – instytucji wzynaczającej standardy szkolnictwa wyższego w Wielkiej Brytanii.

Spotkania z naszymi ekspertami będą prowadzone w języku angielskim.

Ponieważ spotkania będą odbywać się na platformie webinaryjnej, uprzejmie prosimy o potwierdzenie swojego udziału wypełniając ankietę: https://forms.gle/DerexUXAJV4HEiDh8.

Na adres mailowy podany w czasie rejestracji prześlemy Państwu link do webinarium.

UWAGA! Udział w warsztatach zalicza jeden dzień szkolenia z zakresu nauczania w dyscyplinach biomedycznych.

Serdecznie zapraszamy Państwa i Państwa Współpracowników do udziału w spotkaniu!

Janusz Janczukowicz z Zespołem Centrum Edukacji Medycznej

Informacja w sprawie ważności legitymacji studenckich, legitymacji doktoranta i legitymacji służbowych nauczyciela akademickiego

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
maj
20

W związku z zapytaniami dotyczącymi ważności legitymacji studenckich uprzejmie informujemy, iż przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa sars-cov-2 (Dz. U z 2020 r., poz. 695) wprowadzono zmiany w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85, ze zm.) w zakresie przedłużania z mocy prawa ważności legitymacji studenckich i legitymacji służbowych nauczyciela akademickiego.

Nie trzeba osobiście przedłużać ważności legitymacji

Zgodnie z art. 51b ust. 4 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w okresie zawieszenia lub ograniczenia funkcjonowania uczelni oraz przez 60 dni po jego zakończeniu legitymacje studenckie i legitymacje służbowe nauczycieli akademickich są ważne, bez konieczności potwierdzania ich ważności. Przepis ten ma zastosowanie również do legitymacji, które utraciły ważność w okresie 30 dni poprzedzających ograniczenie lub zawieszenie funkcjonowania uczelni. Analogiczne regulacje w zakresie ważności legitymacji doktorantów ujęto w art. 198b ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.

Nie ma zatem konieczności osobistego stawiennictwa w uczelni w celu przedłużenia ważności ww. legitymacji.

Informacje zostały przekazane do Ministerstwa Infrastruktury, Wojewodów, Marszałków i banków

Wyjaśniamy równocześnie, że po 25 maja 2020 r. działalność uczelni będzie nadal ograniczona – planowane jest wydanie rozporządzenia na okres do 30 września 2020 r. (zmieni się zakres tego ograniczenia) – a w związku z tym legitymacje pozostaną ważne.

Informacje w tym zakresie zostały przekazane do Ministra Infrastruktury, a także Wojewodów i Marszałków Województw oraz do banków udzielających kredytów studenckich.

Źródło: https://www.gov.pl/web/nauka/informacja-w-sprawie-waznosci-legitymacji-studenckich-legitymacji-doktoranta-i-legitymacji-sluzbowych-nauczyciela-akademickiego?fbclid=IwAR1GU0j33O_alLKEWDBjdMgazZ4bcNu21i7xdWeJNbc7ehbJja3h82X7RsY

Platforma do e-learningu MOODLE

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
maj
11


Zapraszamy do obejrzenia instrukcji korzystania z platformy e-learningowej MOODLE. Poniższy film prezentuje, jak krok po kroku zorganizować kursy e-learningowe, testy, quizy, zadania i ćwiczenia.Zapraszamy do obejrzenia i zachęcamy do korzystania!

 

Konferencja dla Młodych Naukowców

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
maj
11

SERDECZNIE ZAPRASZAMY na NOWĄ Konferencję dla Młodych Naukowców, nt. NOWE TRENDY W BADANIACH NAUKOWYCH – Wystąpienie Młodego Naukowca 20-21.06.2020.

http://www.creativetime.pl/ntwbn2020.html

Konkursy NCN – Opus 19, Preludium 19

Posted Opublikowany przez Studium Doktoranckie in Aktualności
maj
11

Szanowni Państwo,

informujemy, że dnia 16 marca br. koordynatorzy dyscyplin NCN ogłosili konkursy OPUS 19, i PRELUDIUM 19.

na projekty badawcze, przeznaczony dla naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej. Czas trwania projektu może wynosić 12, 24, 36 lub 48 miesięcy. Formuła konkursu OPUS została poszerzona o elementy konkursu HARMONIA. OPUS 19 otwiera możliwość ubiegania się o finansowanie projektów prowadzonych we współpracy międzynarodowej dwustronnej lub wielostronnej, a także przedsięwzięć realizowanych przy wykorzystaniu przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych.

na projekty badawcze, przeznaczony dla naukowców nieposiadających stopnia doktora. W konkursie można uzyskać grant w wysokości maksymalnie 70 000 zł, 140 000 zł lub 210 000 zł na finansowanie projektu trwającego odpowiednio 12, 24 lub 36 miesięcy. Zespół badawczy w projekcie PRELUDIUM może się składać co najwyżej z trzech osób, w tym kierownika projektu i opiekuna naukowego.

Wysokość kosztów pośrednich w obu konkursach wynosi 20% kosztów bezpośrednich z uwzględnieniem aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania.

Wnioski należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej przez system ZSUN/OSF, dostępny pod adresem https://osf.opi.org.pl, zgodnie z procedurą składania wniosków.

Termin składania wniosków upływa 16 czerwca 2020 r.o godz. 16.00, natomiast w dniu 5 czerwca br. upływa nieprzekraczalny wewnętrzny termin składania wniosków. Prosimy o zapoznanie się z wewnętrzną procedurą składania wniosków w Umed .

Dane podmiotu na potrzeby wypełnienia wniosku

Wzory porozumień dla projektów realziowanych w grupie podmiotów [1]

Adres skrytki Uniwersytetu Medycznego w Łodzi: /UMEDLodz/domyslna

W zakresie wypełnienia PLANU ZARZĄDZANIA DANYMI wsparcia udzieli Państwu mgr Agnieszka Goszczyńska z Oddziału Bibliografii i Bibliometrii, agnieszka.goszczynska@umed.lodz.pl.

Pomocne w tym względzie mogą okazać się wytyczne NCN oraz Informacje o RDM na stronie Otwarty Umed>>  http://otwarty.umed.pl/r-d-m/.

Komplet dokumentów jaki należy złożyć w Centrum Wsparcia Nauki za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres ncn.cwn@umed.lodz.pl:

1. Potwierdzenie złożenia wniosku przez Kierownika Projektu, podpisane odręcznie (skan) lub podpisem elektronicznym w standardzie PadES

2. Potwierdzenie złożenia wniosku przez Kierownika Podmiotu – puste

3. Wniosek – pdf pobrany z OSF

4. Akceptacja wniosku przez bezpośredniego przełożonego, np. skan 1-ej strony podpisany przez Przełożonego. W przypadku Konkursu Preludium, jeśli załączone będzie oświadczenie Opiekuna Naukowego, podpis przełożonego nie jest już wymagany. W przypadku kierowników jednostek wniosek podpisuje Dziekan właściwego wydziału lub osoba przez niego upoważniona.

Ww. dokumenty możliwe są do pobrania po zablokowaniu wniosku do edycji z zakładki Elektroniczna Wysyłka Wniosku.

Prosimy o przesyłanie podpisanych dokumentów na adres:
ncn.cwn@umed.lodz.pl

Centrum Wsparcia Nauki

[1] Niezależnie od akceptacji formalnoprawnej wzoru, porozumienie musi zyskać akceptację formalnoprawną w swojej finalnej wersji.  W przypadku kiedy Umed jest Liderem, po uzupełnieniu danych oraz uzyskaniu opinii Partnera/Partnerów (ewentualne uwagi powinny być naniesione w sposób widoczny na treść porozumienia), prosimy o przesłanie prozumienia na adres: ncn.cwn@umed.lodz.pl. W przypadku kiedy Umed występuje jako Partner, proszę o przekazanie Liderowi wzoru porozumienia i dalej postępować w zależnosci od decyzji Lidera, pamiętając o konieczności akceptacji porozumienia przez naszą Kancelarię Prawną.