Komunikat
Szanowni Kierownicy, Promotorzy oraz Doktoranci
W związku z Zarządzeniem nr 22/2020 z dnia 11 marca 2020 r. Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie zmiany zarządzenia nr 20/2020 z dnia 10 marca 2020 r. Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS–COV-2 wśród członków społeczności Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz na podstawie zarządzenia nr 61/2014 z dnia 23 września 2014 w sprawie Instrukcji przechowywania i wydawania kluczy do pomieszczeń i obiektów Uniwersytetu Medycznego w Łodzi uprzejmie przypominam, że doktoranci w celu prowadzenia działalności naukowej i badawczej chcący korzystać z laboratoriów Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, a nie wskazani przez kierownika jednostki w wykazie osób uprawnionych do pobierania kluczy, mogą przebywać w laboratoriach wyłącznie pod opieką promotora lub promotora pomocniczego, zaś osoby uprawnione za zgodą opiekuna naukowego lub promotora.
Doktoranci korzystający z wyżej wymienionych pomieszczeń w celu realizacji pracy naukowej lub badawczej zobowiązani są do zachowania wszystkich środków ostrożności ograniczających do minimum ryzyko zarażenia się COVID- 19.
Zarządzenie w sprawie realizacji programów kształcenia na studiach doktoranckich oraz w Międzynarodowej Szkole Doktorskiej z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
Zarządzenie nr 35/2020 z dnia 10 kwietnia 2020 r. Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie realizacji programów kształcenia na studiach doktoranckich oraz w Międzynarodowej Szkole Doktorskiej z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w związku z przeciwdziałaniem skutkom rozprzestrzeniania się wirusa SARS–COV-2 wśród członków społeczności Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Aktualnie ogłoszone konkursy
200 mln zł trafi do polskich naukowców i przedsiębiorców, którzy pracują nad diagnostyką, leczeniem i przeciwdziałaniem chorobom wirusowym. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju sięga po sprawdzoną formułę finansowania innowacji z Funduszy Europejskich, by przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się pandemii koronawirusów, w tym SARS-CoV-2. Co istotne, wypracowane rozwiązania w tym zakresie mają służyć nie tylko bieżącej pomocy, ale wpisywać się w szersze myślenie o bezpiecznej przyszłości.
Nabór wniosków rozpocznie się 6 maja, a zakończy 31 grudnia 2020 r do godz. 12.00. Konkurs podzielony jest na 3 rundy: pierwsza potrwa od 6 maja do 5 czerwca 2020 r., druga od 6 czerwca do 24 lipca 2020 r., a trzecia od 25 lipca do 31 grudnia 2020 r. Ocena wniosków będzie przeprowadzana po zakończeniu każdej z rund i zajmie do 90 dni.
Więcej informacji oraz dokumentację konkursową znajdą Państwo pod linkiem:
https://www.ncbr.gov.pl/o-centrum/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/szybka-sciezka-koronawirusy-ogloszenie-konkursu-nr-51112020-62221/
Microsoft Teams – krok po kroku
W nawiązaniu do Zarządzenie Rektora w sprawie realizacji programów studiów z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość przygotowaliśmy dla Państwa serię filmów instruktażowych oraz poradników, które ułatwią pracę i zdalne nauczanie. Pierwszy film prezentuje narzędzie Office 365 – Microsoft Teams. Teams wspomaga pracę grupową poprzez udostępnienie przestrzeni roboczej umożliwiającej przekazywanie materiałów dydaktycznych w formie cyfrowej oraz interakcję pomiędzy studentami a nauczycielem za pośrednictwem wideokonferencji. Poniższy film prezentuje, jak krok po kroku zorganizować zajęcia dydaktyczne czy spotkanie w formie wideokonferencji. Zapraszamy do obejrzenia i zachęcamy do korzystania!
Konkursy Narodowego Centrum Nauki – OPUS 19 i PRELUDIUM 19
Szanowni Państwo,
informujemy, że dnia 16 marca br. koordynatorzy dyscyplin NCN ogłosili konkursy OPUS 19, i PRELUDIUM 19.
- OPUS 19 – dokumentacja konkursowa
na projekty badawcze, przeznaczony dla naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej. Czas trwania projektu może wynosić 12, 24, 36 lub 48 miesięcy. Formuła konkursu OPUS została poszerzona o elementy konkursu HARMONIA. OPUS 19 otwiera możliwość ubiegania się o finansowanie projektów prowadzonych we współpracy międzynarodowej dwustronnej lub wielostronnej, a także przedsięwzięć realizowanych przy wykorzystaniu przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych. - PRELUDIUM 19 – dokumentacja konkursowa
na projekty badawcze, przeznaczony dla naukowców nieposiadających stopnia doktora. W konkursie można uzyskać grant w wysokości maksymalnie 70 000 zł, 140 000 zł lub 210 000 zł na finansowanie projektu trwającego odpowiednio 12, 24 lub 36 miesięcy. Zespół badawczy w projekcie PRELUDIUM może się składać co najwyżej z trzech osób, w tym kierownika projektu i opiekuna naukowego.
Wysokość kosztów pośrednich w obu konkursach wynosi 20% kosztów bezpośrednich z uwzględnieniem aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania.
Wnioski należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej przez system ZSUN/OSF, dostępny pod adresem https://osf.opi.org.pl, zgodnie z procedurą składania wniosków.
Termin składania wniosków upływa 16 czerwca 2020 r.o godz. 16.00, natomiast w dniu 5 czerwca br. upływa nieprzekraczalny wewnętrzny termin składania wniosków.
Dane podmiotu na potrzeby wypełnienia wniosku
Adres skrytki Uniwersytetu Medycznego w Łodzi: /UMEDLodz/domyslna
W zakresie wypełnienia PLANU ZARZĄDZANIA DANYMI wsparcia udzieli Państwu mgr Agnieszka Goszczyńska z Oddziału Bibliografii i Bibliometrii, agnieszka.goszczynska@umed.lodz.pl.
Pomocne w tym względzie mogą okazać się wytyczne NCN oraz Informacje o RDM na stronie Otwarty Umed>> http://otwarty.umed.pl/r-d-m/.
Komplet dokumentów jaki należy złożyć w Centrum Wsparcia Nauki za pośrednictwem poczty elektronicznej: |
1. Potwierdzenie złożenia wniosku przez Kierownika Projektu, podpisane odręcznie (skan) lub podpisem elektronicznym w standardzie PadES |
2. Potwierdzenie złożenia wniosku przez Kierownika Podmiotu – puste |
3. Wniosek – pdf pobrany z OSF |
4. Akceptacja wniosku przez bezpośredniego przełożonego, np. skan 1-ej strony podpisany przez Przełożonego. W przypadku Konkursu Preludium, jeśli załączone będzie oświadczenie Opiekuna Naukowego, podpis przełożonego nie jest już wymagany. W przypadku kierowników jednostek wniosek podpisuje Dziekan właściwego wydziału lub osoba przez niego upoważniona. |
Ww. dokumenty możliwe są do pobrania po zablokowaniu wniosku do edycji z zakładki Elektroniczna Wysyłka Wniosku. Więcej informacji udzielą Państwu:
edyta.czerwinska@umed.lodz.pl
katarzyna.sufleta@umed.lodz.pl
magdalena.orlowska@umed.lodz.pl
Dział Badań Naukowych i Rozwoju Naukowców NCN:
http://www.ncn.gov.pl/o-ncn/struktura
Centrum Wsparcia Nauki
UWAGA
Szanowni Państwo
W związku z panującą sytuacją epidemiologiczną, informujemy ze Centrum Obsługi Doktorantów będzie nieczynne od dnia 16 do 20 marca 2020r. W sprawach bardzo pilnych prosimy o kontakt mailowy na adres Jakub.jeziorski@umed.lodz.pl lub Aleksandra.czekalska@umed.lodz.pl
Komunikat Rady Samorządu Doktorantów
Drodzy Doktoranci / Drogie Doktorantki,
Z przykrością informujemy, że spotkanie kulturalno-integracyjne z cyklu doktoranckich „Obiadów Piątkowych” zaplanowane na 20.03 o godzinie 21:15 Teatrze Nowym na Impro Atak nie odbędzie się, w związku z podjęta decyzją Pani Prezydent Miasta Łodzi o zamknięciu od dn. 11 marca wszystkich miejskich basenów, w tym Aquaparku „Fala”, teatrów, muzeów i domów kultury, lodowisk, hal i innych obiektów MOSiR-u. Nieczynne będą także EC1, ZOO i Palmiarnia.
Więcej informacji pod linkiem: https://uml.lodz.pl/…/komunikat-ws-podjetych-prz…/2020/3/10/
Spotkanie zorganizowane zostanie w najbliższym możliwym terminie.
Wszystkie wpłaty za bilety zostaną zwrócone na konta do końca tygodnia.
Komunikat Biura Rektora
Szanowni Państwo,
informujemy, że od 12 marca 2020 r. do 25 marca 2020 r. działalność dydaktyczna Uczelni (tj. wykłady, ćwiczenia, seminaria i inne zajęcia) zostaje zawieszona. Zamknięte dla użytkowników będą również Centrum Informacyjno – Biblioteczne i Centrum Sportu.
Szczegółowe wytyczne w tej sprawie zostaną zawarte w Zarządzeniu Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, które opublikujemy w dniu dzisiejszym.
Biuro Rektora
Enter the entrepreneurs Jungle and start Your Adventure!!!
We would like to invite you to 3-months international solution-driven e-Lab education programme for future innovation leaders!
It’s 4th edition of EIT Health Smart-Up Lab programme organized in Łódź (Poland), Naples (Italy) and Tartu (Estonia).
Take part and learn about ideation processes, business planning, entrepreneurship, value creation, market research, financing, product presentation, fast prototyping, speed dating, design thinking and many other issues connected with business creation.
The project also assumes the creation of interdisciplinary project teams, that will develop their ideas and products under dedicated mentoring. Print Your Ideas in 3D, an find the way to the market!
Payment for the participation is 100 PLN, the majority of programme costs is covered by the EIT Health.
The spring edition of the programme will be provided in English.
WHERE:
Most of the activities will take place in the Information and Library Center of the Medical University of Lodz at 2 Muszyńskiego St.
WHEN:
The Spring edition starts in March 2020
HOW:
Don’t hesitate, register now!
We wait for the applications till 29.02.2020
Check it out: http://enterthejungle.eu/
Click for more info and registration form: http://medihub.zone/sul2020
Serdecznie zapraszamy do udziału w poniższych szkoleniach
SEMINARIA OPEN ACCESS – PROGRAM
1. Instytucjonalna Polityka Otwartości Uniwersytetu Medycznego w Łodzi – mgr inż. Witold Kozakiewicz – Dyrektor Centrum Informacyjno-Bibliotecznego UM w Łodzi
2. Okiem naukowca: dlaczego warto publikować artykułu w formie Otwartego Dostępu (Open Access)? – prof. dr hab. n. med. Michał Polguj – Pełnomocnik Rektora ds. Otwartego Dostępu
3. „Otwarty UMed” proces wdrażania otwartości trwający w Uczelni oraz założenia projektu InterScienceCloud. – mgr Agnieszka Goszczyńska – starszy bibliotekarz, Centrum Informacyjno-Biblioteczne UM w Łodzi.
Czas trwania: 2 godz.
22.01, godz. 12:00, CKD, sala 1.18
24.01, godz. 12:00, CKD, sala 1.20
27.01 oraz 30.01, godz. 12:00 Katedra Anatomii i Histologii, sala 019
Więcej informacji o otwartości: otwarty.umed.pl. Więcej informacji o projekcie InterScienceCloud: isc.umed.pl.
Nowy PubMed: strategie wyszukiwawcze, jak odnaleźć relewantne terminy i dobierać właściwe słowa kluczowe
PubMed – łatwodostępna, najczęściej wykorzystywana baza do wyszukiwania literatury biomedycznej. Czy rzeczywiście wiemy jak się tym narzędziem posługiwać, aby uzyskać satysfakcjonujące rezultaty? Nowy PubMed i nowe możliwości wyszukiwania literatury naukowej. Czym zaskoczy nas zmieniony interfejs. Od wiosny 2020 roku będziemy korzystać z nowej wersji PubMed. Szkolenie pozwoli na podniesie umiejętności uczestników w zakresie wyszukiwania literatury poprzez zastosowanie technik i metod wyszukiwawczych charakterystycznych dla tej bazy. Uczestnicy będą mieli możliwość samodzielnie pracować na wybranych przykładach.
24.01, godz. 10:00, Centrum Informacyjno-Biblioteczne UM, sala 2.10